Gezegden Wijsheden Spreuken Esoterie Geloof door Ernest Keijzers

Boekbespreking

James Redfield: Het Tiende Inzicht.

Het vervolg op De Celestijnse Belofte.

Het Tiende Inzicht. Het vervolg op De Celestijnse Belofte.

De roman "De celestijnse belofte" beschreef de zoektocht naar een eeuwenoud manuscript dat diep in de regenwouden van Peru ligt te wachten op ontdekking. De schrijver James Redfield gaf in dit boek de lezer inzicht in negen spirituele inzichten en waarden. Dit boek is het vervolg en geeft het tiende inzicht. Hoewel het boek wat langdradig begint, er moet tenslotte een verhaal om het inzicht geschreven worden, wordt de volhoudende lezer uiteindelijk beloond met een mooi inzicht. Dit is wel een boek dat ik niet meer iedereen aanraad, je moet hiervoor wel degelijk openstaan voor dergelijke inzichten.

Citaten:

Citaat 1:

We moeten onze energie verhogen, nu! fluisterde Maya. Ik weet niet of me dat hier zal lukken antwoordde Curtis. Je zal wel moeten zei ik. Concentreer je op elkaar, zoals we daarstraks deden, voegde Maya er aan toe. Ik probeerde me af te sluiten voor de dreiging om ons heen en terug te keren tot een staat van liefde. De schaduwen en flakkerende lichtbundels negerend concentreerde ik me op de schoonheid van de gezichten in de cirkel. Terwijl ik mijn best deed het hogere zelf van de anderen te zien in hun gezichtsuitdrukking, merkte ik dat er iets veranderde in het patroon van het licht om ons heen.. Langzamerhand kon ik ieders gezicht en elke uitdrukking helder zien, alsof ik door een infrarood kijker keek. Wat moeten we visualiseren? vroeg Curtis wanhopig. We moeten terug naar onze geboorte visie, zei Maya. We moeten ons herinneren waarvoor we gekomen zijn. Plotseling . . . .

Waardering*****

ISBN 90 225-2080-3 Datum 1996

Waardering: